tisdag 19 augusti 2014

Skovmose by hand

 Skovmose by hand
Ull, siden, kreativitet & kurser
Nunotovat och annan textilkonst skapat med hand & hjärta
Handgjorda sjalar & kläder efter kundens önskemål.

Jag har alltid skapat med mina händer, de senaste 7 åren mest inom tovning.
Jag jobbar med en ganska ny teknik nunotovning, där  jag tovar mjuk merinoull på ett sidentyg.
Då kan jag skapa tunna florlätta alster, med en helt egen struktur. 

Den senaste tiden, har jag jobbat en del med växtfärgning, inte helt som på sjuttiotalet, men på ett nytt och spännande sätt. 
Du får komma och titta, känna, prova och krama.

Jag kommer, att ha ”prova på”, då du har möjlighet att prova själv.
Mina färdiga alster och olika kit med beskrivning, kan köpas hos mig på utställningen.

Välkommen till min workshop på Öresundsquiltarnas utställning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar